09 maart 2012


Het Juventus project van New Store Europe, het moederbedrijf van Benschop, is in de prijzen gevallen. Tijdens de prestigieuze A.R.E. Design Awards bij de Global Shop in Las Vegas ontving de winkel de A.R.E. Design Award voor ‘Softline speciaalzaken’ met een oppervlakte van 280 tot 700m2.



















De Juventus winkel, die in november 2011 werd geopend, beslaat ongeveer 700 m2. De winkel ligt in het innovatieve Area 12 Shopping Center, naast de ingang van het stadion in Turijn. De winkel is een creatie van architecte Lisa Rambaldi en Nike Italië. Samen met New Store Europe hebben zij het concept omgezet in realiteit binnen slechts twee maanden.

Spannende kenmerken die door New Store Europe werden ontwikkeld zijn o.a:
• Een speciale muur achter de kassacounter. Deze bevat een afbeelding van enkele van Juventus' legendarische spelers. De afbeelding is door een speciale machine in het oppervlak geëtst en is een echte eyecatcher.
• Een muur met het Juventus logo is door gebruik van neonlicht een adembenemend stukje grafische kunst geworden.
• Een muur met kluisjes en clubshirts van Juventus ademt de sfeer van voetbalkleedkamers.
• Een toonbank, gecoat in cement, is met de namen van enkele van de grote spelers in de groeven gemarkeerd.
• De paskamers zijn zo ontworpen dat ze eruit zien als voetbalkleedkamers. Ze hebben geglazuurde tegels en zelfs pionnen, gerangschikt in elftalopstellingen.

Het algehele resultaat is een buitengewone, stimulerende en spectaculaire omgeving voor voetbalfans van jong tot oud.

Voor meer informatie over het Juventus project, bekijk de nieuwe editie van het New Store Europe Magazine, nu verkrijgbaar  klik hier om het magazine gratis te downloaden. Voor meer afbeeldingen van de winkel klik hier. Voor de A.R.E design awards nominatie pagina klik hier

A.R.E. staat voor Association for Retail Environments. Het is een non-profit organisatie uit de VS die merken verbindt met professionals die hun merk tot leven laten komen. De A.R.E. Design Awards erkent excellentie in retail design. Inzendingen worden beoordeeld op originaliteit in het gebruik van ruimte en materialen, kwaliteit in ontwerp en de kwaliteit bij de uitvoering van het totale concept.